Po raz pierwszy w Poznaniu; nieobecne w Internecie

Data wydarzenia: 26/05/2018

Inkubator kultury Pireus, ul. Głogowska 35

Seans filmu i spotkanie z Przemysławem Kwiekiem

godz. 17.00

link do wydarzenia na facebooku

Po 7 latach Przemysław Kwiek po raz drugi będzie gościł w Galerii Raczej. Kuratorzy wraz z artystą zapraszają na spotkanie i pokaz sześciu filmów. 

Przemysław Kwiek jest twórcą określenia appearance*, które stosuje do nazwania swych wystąpień obejmujących wiele odmian sztuki. Artysta jest rzeźbiarzem, autorem instalacji, filmów, interwencji, performerem, akcjonerem, malarzem. Urodził się w 1945 w Warszawie, mieszka w Łomiankach-Dąbrowie koło Warszawy.

Galeria Raczej, której twórcy zajmują się prezentacja i promocją performancu jak również zaangażowani są w działania kulturalno-społeczne zaprasza tym razem do przestrzeni Inkubatora Kultury Pireus. W ramach spotkania zaprezentowane zostanie 6 krótkich filmów korzystających z materiałów od lat 90’tych po rok obecny.

*(Autor poleca odwiedzenie Jego strony www.prkwiek.pl i zapoznanie się z notką autorską i z tekstem „Co to jest Appearance?”)

Wydarzenie odbywa się w ramach Poznań Art Week 2018.

Foto: Przemysław Kwiek, Galeria Raczej 2011; A. 179

-----

FILMY:

1). 210. (punkt Wyszczególnienia Działalności) Appearance 37 (termin i genre Pr.K.); Performance /postawienie wazonu ze zwiędłymi kwiatami przyniesionego z domu; rozorywanie czoła kawałkiem drutu kolczastego odpadłego z kraty patrząc się w lusterko, w rytmie wyznaczanym przez samobójczy w wyrazie utwór Joy Division (Ian Curtis, w wieku 23 lat powiesił się w kuchni w 1980 r.; dawniej „Warsaw”) – „Performclip” (termin i genre Pr.K); zbicie lustra; odczytanie wiersza: „Korejwo, golora; żonkile uwiędłe; żółte bezwzględne; Wanilla statua; narcyz wyschnięty; bezwzględny; Pamiętaj, że złość i ból cię nie opuszczą”/; prywatny, coroczny 11 Festiwal artystów „Kultury Niezależnej” prof. Jana Rylke; mieszkanie JR, Warszawa 06-07.11.1993. (zdj. „Z czołem nazajutrz” zrobione 8 paźdz.). Ok. 6 minut.


2). 213. A. 39; Performance /patrz App. 33, 35, 37; pożyczenie szminki od pani pilnującej „w sztuce starożytnej”; do utworu Simple Mind – „Performclip” (termin i genre Pr.K.): zaznaczanie czoła szminką w momentach wyznaczanych rytmiczną muzyką – zetknięcie czerwonego czoła z czołem stojącego obok Jana Piekarczyka, poprzez wzięcie jego głowy w obie dłonie tuż przed końcem muzyki/; Ogólnopolska Impreza „Realizacja” „Nasze Kobiety” Prz. Kwieka i J. Piekarczyka; w ramach III Walnego Zjazdu Stowarzyszenia Artystów Sztuk Innych; Muzeum Narodowe, Warszawa 25-26.03.1994. /patrz: bez numeru między p. 171 a 172/. Ok. 6 min.


3). 401. A. 166 a), b); (…) b) cz. II: Lilie, pomidory, ogórki, Dzwon Zygmunta + 6 modeli związków dominacji z odmiennością. Bicie krakowskiego Dzwonu Zygmunta podczas uroczystego pogrzebu tragicznie zmarłego Prezydenta Lecha Kaczyńskiego; ujęcia z góry, w kolejności ich tworzenia, serii układów pomidorów i ogórków budowanych naokoło żywej, rosnącej w ziemi lilii; cz. III: siedząca do tej pory pod ekranem twarzą do widowni młodzież wstała, osoby zaczęły się przemieszczać stochastycznie w prostokącie na zasadzie „ruchów Brauna”, co krótki czas pod ścianą symetrycznie ustawiało się w rzędzie 5 osób prezentując jeden z 6. nieruchomych układów („modeli”, „odsłon”), które reszta osób uwidaczniała publiczności poprzez rozsunięcie się na boki: „Dominacja odmiennej grupy nad jednostką”; „Brak dominacji, brak odmienności”; „Brak dominacji, jest odmienność”; „Brak dominacji, odmienna jednostka w grupie”; „Dominacja jednostki nad grupą, Dominacja jednostki nad odmienną grupą”. Osoby z grupy „odmiennych” oznaczane były szpiczastymi ciemno-żółtymi „kapeluszami”, które nasadzały sobie na głowy, odmienna jednostka w grupie oznaczyła siebie „kapeluszem” – oranżowym walcem. Po ostatniej „odsłonie” rozejście… XII Międzynar. Fest. Sztuki „Interakcje 2010” 10-14.05.2010. Ok. 12 min.


4). 614. ▪ A. bez numeru 10 (między App. 302, a App. 303). „Performance, z którego jestem bardzo zadowolony” /jedzenie czerwonych porzeczek z 2. krzaków, dokumentowane: zdjęcia + film/; Dąbrowa 13.07.2017. [Wmontowane zdjęcia z: 612. ▪ A. bez numeru 8 (między App. 302, a App. 303). Publiczne (Appearance) Dokumentowane Działanie na Czerwoną Pianę, Lilie, Róże, Żmijowce Niebieskie i Czerwone Porzeczki. Cel: umieszczenie zdjęcia na okładce „Newsweek” nr 28/2017; Dąbrowa 03.07.2017]. Ok. 12 min.


5). Premiera! 618. A. 304; Dokumentowane „Działanie” na element kolisty, kratę, pianą białą i czerwoną, rosnące w ziemi lilie sine i duże lilie żółte; „Ja odgradzam się kratą od żółtej lilii »bijącej pianę« (białą i czerwoną)”; powrót po roku do tekturowego elementu kolistego z przyciętymi „tutkami” i przymocowanymi do nich paskami krepiny; (film); Dąbrowa 02.08.2017. Ok. 12 min.


6). 649. Premiera! A. 330; „Awangarda Bzy Pieści” /Dla zaawansowanych. Anegdota 2018.05.02 śr. Z cyklu „Rozdzielenie Farby od Anegdoty”. „Polityka” nr 17-18/2018: „W POLSKĘ IDZIEMY”. Ja: „AWANGARDA BZY PIEŚCI. Dzień Flagi – 100 Lat Polskiej Niepodległości”. Pr. Kwiek ©. Cena 291 000 zł. A co z Farbą? Sprzedam (na czerpanym papierze, osobno)! Dąbrowa 02.05.2018. + A. 331: „Awangarda Bzy Maluje (na żółto)”; Dąbrowa 08.05.2018. Ok. 14 min.